09/01/12

Ännu en dröm.
Denna gången fick jag prinsen, prinsen och halva kungariket.
Men när jag vaknade var det du som hade fått prinsessan och halva kungariket.
Ett kallt och hårt knytnäveslag för att få mig att förstå att världen inte väntar på mig.
Den fortsätter utan mig, med mig, när jag står stilla, när jag inte kan andas.
I mitt huvud var jag en trogen soldat, du var kvinnan som alltid stod bakom mig.
Påväg ut i krig, för livet, för att få leva.
Men du kommer vara borta när jag väl återvänder.
Jag är rädd för vad jag missar men även om jag kravlar mig upp smälter jag inte in i folkmassan.
För att jag var mer trodde jag, men i tider som dessa för att jag är mindre.
Men jag finns fortfarande kvar i drömmen, blundar och försvinner in.
Du kan hämta mig när du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0